20.12.2019: Betlémské světlo >>

.... tradičně předáváme na recepci radnice MČ Praha Kbely, Betlémské světlo.

18.12.2019: Vánoční posezení >>

15.-17.11.2019: Výstava k 17. listopadu >>

... nezapomínáme na důležitá výročí -  Václav Sedláček, Jan Opletal a Mezinárodní den studenstva (1939), sametová revoluce (1989), ...

14.12.2019: Výprava do Stínadel >>

Již po 35 let vyrážíme každý prosinec do tajemných Stínadel. Letos jsme se domluvili, že musíme vyrazit ještě jednou na delší průzkum této tajemné čtvrti.

10.11.2019: Den válečných veteránů >>

... Legionáři umírali, abychom my žili!

25.-27.10.2019: Výprava na Sever >>

... toulání podzimní přírodou, návštěva našich starých skautských tábořišť (Kozlí roh, Kobylí hlava, hrad Fussfural), zavítání na trampské campy (Skřet, Zvířátka), spaní pod širákem, dobrodružství.

12.10.2019: Výprava do Neznámé země >>

... počasí nám přeje a tak vyrážíme na další zajímavou výpravu. Navštěvujeme tajemná zákoutí, prohlížíme si tajné chodby a ponuré jeskyně. Nezapomínáme na naše oblíbené hry. Na závěr akce si opékáme buřtíky.

5.10.2019: Skautská burza >>

27.-28.9.2019: Svatováclavská pouť >>

Čestná stráž u lebky sv. Václava.

21.9.2019: Kbelské posvícení >>

29.6.-13.7.2019: Skautský tábor Zálesák >>

1. den: Stavíme v horách náš skautský tábor.
2. den: Zahájení etapové hry.
3. den:
4. den: Úspěšně jsme postavili jídelnu, vybudovali posezení u slavnostního ohniště, posekali louku, pustili se do výroby vaničky, pokračovali v táborové etapové hře a pozorovali západ slunce nad krkonošskými hřebeny. A dále o poledním klidu naši nejlepší táborový výtvarníci malovali táborové placky a dopisovali kroniku.
5. den: Shrabání posekané louky, zálesácké výrobky, sport, hry ...
6. den: Putování po okolí tábořiště, nákup potravin, táborová hra, sport hry, výroba placek, práce s dlátem, čtení kroniky a posezení u ohně se zpěvem písní.
7. den: Vaření masa na kameni, Morse, luštění šifry, ukončení táborové hry, slavnostní oheň.
8. den: Odjezd vlčat, sobotní pizza, bobová dráha, nákup potravin, vyřezáváni misek, četba knihy.
9. den: Pomníček z 1. sv. války, vaření kohouta a perličky, pokračování v dřevořezbě (misky a mísy). Zítra jdeme na lžíce.
10. den: Trošku nám po ránu přituhlo, razíme na nákup (každý druhý den 10 kiláčků po svých), Morse semaforem, vaření perličky, dlabání lžic.
11. den: Průzkum zaniklé pohraniční vesnice Glasendorf, nalezení historických artefaktů, objevení staré vodárny a vylovení tajemného předmětu. K večeři si děláme bramboráky a probírame dnešní den.
12. den: Trošku té práce (dřevo do kuchyně), stolní hry, lakros, slepí rytíři a práce na miskach a lžících.
13. den: Příprava sliboveho ohně, využití vyřezaných misek, návštěva v táboře, pečení masa na kameni, psaní táborové kroniky a skautský slib Mariana.
14. den: Snídani máme za přijatelného počasí. Pár minut po jídle, nám začíná pršet. Dnes rušíme/uklízíme tábor, tak to máme trošku zajímavější.
15. den: Vše uklízíme, balíme a v pořádku jedeme domů. Cestou z tábora se zastavujeme na luxusním obídku. Děkuji Farma Urbanovi za poskytnutí tábořiště a Микола Микульця za odvoz dětí a materiálu. Pánové, děkuji!

15.6.2019: Vzpomínková akce v Lidicích >>

Tradičně stojíme čestnou stráž u hromadného hrobu lidických mužů, tentokrát společně s Junáky z Buštěhradu.
Je to pro nás veliká čest!

7.-9.6.2019: Skautská výprava do Podbezdězí (video) >>

... jízda vlakem, spaní pod širákem, vaření v přírodě, lakros, bloudění. Zkrátka dobrodružství!

31.5.-2.6.2019: Vynášení podsad na tábořiště >>

... velice těžká a logisticky náročná akce. V pátek dopoledne nakládáme táborové podsady a vyrážíme na naše tábořiště do Krkonoš. Cca 2 km před tábořištěm podsady skládáme z nákladního automobilu a překládáme na terénní auto s vlekem, které nám podsady vyváží 100 metrů pod tábořiště. Zde podsady opět skládáme. V sobotu po příjezdu zbytku táborníků nás čeká pěkná makačka, vynést podsady do pěkného krpálu. Vše zvládáme se ctí. Veliký dík patří našim dětským členům a rodičům, kteří přidali ruku k dílu.

17.5.2019: Video o naší činnosti >>

10.-12.5.2019: Výprava na tábořiště >>

Před letním skautským táborem, děláme pár úprav na našem tábořišti v Krkonoších. Počasí máme výborné a tak nám jde práce pěkně od ruky.
Za obrovskou pomoc, děkuji: Tomáš Toth, Lucie Tothová, Nikola Mykulcja.

8.5.2019: Svátek osvobození >>

Svátek osvobození slavíme návštěvou Leteckého muzea, vzpomínkovou sešlostí u našeho nového pomníku a turnajem ve vybijené. Svoji návštěvou nás poctili naši skautští bratři z Kolína ( SSSČR ) a Bělé pod Bezdězem ( Junák ).

3.-4.5.2019: Výstava Milan Rastislav Štefánik 1919  >>

... ke 100 výročí tragické smrti M.R.Štefánika pořádáme v naší klubovně výstavu pro širokou veřejnost.
Děkujeme za vaši účast.

3.5.2019: Čestná stráž u pomníčku padlých za II. sv. války >>

17.-22.4.2019: Výprava do Polska  >>

17. dubna: V 19:00 vyrážíme ze Kbel, na naší výpravu do Polska.
18. dubna: Na místo určení (město Malbork) přijíždíme v 05:00. Ubytování máme zajištěno ve školním středisku mládeže. Jedná se o nádhernou historickou budovu. Najímáme se českého průvodce a důkladně si procházíme hrad Malbork (sál rytířů, sál velmistra, výstavu jantarů, spižírnu, zahradu, ...)
Náš člen Marian, získává za vzorné a příkladné chování, I. stupeň Rytíře - Panoše. Blahopřejeme.
Je to tu skvělé.

19. dubna: ... plánujeme akci na dnešní den.
Jdeme na prohlídku města a obhlídku hradu zvenčí. Učíme se zdolávat zeď, počítáme cihly na věži, lovíme televizor z vody, hrajeme naše oblíbené hry a potkáváme našeho průvodce z hradu  :)

20. dubna:  Výprava do Gdaňska, Westerplatte a k moři.
Dnes vyrážíme na důkladnou prohlídku, přístavního města Gdaňsk. Prohlížíme si historické město, přístav, ...
Dále pokračujeme na Westerplatte, místo urputných bojů v roce 1939.
Při zpáteční cestě se zastavujeme u moře.

21. dubna: Vyrážíme na celodenní výpravu na řádový hrad Stum. Počasí máme pěkné a tak si cestu užíváme. Na naší základnu se vracíme utaháni až k večeru
22. dubna: V 07:00 vyrážíme na zdlouhavou cestu, zpět domů.

2.3.2019: Výprava do Německa >>

... náročnější akce, která ovše stála za to. Navštěvujeme Saské - Švýcarsko a pevnost Konigstein. Mávštěvu pevnosti vřele doporučujeme. Je to zde vynikající. Dále pokračujeme do Drážďan, kde si prohlížíme historickou část města. Výpravu zakončujeme v muzeu Karla Maye.

15.-17.2.2019: Výprava s přespáním v klubovně >>

Den první: Zabydlujeme se v naší klubovně a připravujeme si proviant na zítřejší výpravu do Košátek.
Den druhý: Po snídani, vyrážíme na kbelské vlakové nádraží. Cestou se seznamujeme s vlkem. V Košátkách máme stopovací hru s hledáním našich skautů. Na našem místě vaříme buřtguláš. Po obědě místo maskujeme a vyrážíme zpět na vlak. Cestou zdoláváme různé překážky. Fotíme se na tradičním místě u naší závory. V klubovně máme pečené kuře s nádivkou. Za výbornou večeři děkujeme p. Tomáši Haniakovi. K večeru již odpočíváme a hrajeme si deskové hry.
Den třetí: Úklid klubovny, hry, vyjmutí ježka z klece, vyhodnocení.

8.-10.2.2019: Výprava na Klondajk >>

V drsném počasí a v drsné krajině pořádáme tuto, skoro již tradiční výpravu na Klondajk.
Pozorujeme přírodu, stopujeme zvěř, ...
Co je však důležitější, učíme se samostatnosti.

19.1.2019: Po stopách výsadku Anthropoid >>

... vyrážíme na tradiční výpravu do Nehvizd. U pomníčku seskoku výsadkové skupiny si připomínáme hrdinství našich vojáků. Máme i soutěž na čas - složení Mk-II. Na polích pozorujeme zvěř a v závětří si na ohníčku vaříme jídlo.